ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Μάρα Καλλέργη – Δημοσιογράφος

Το ηλεκτρονικό εμπόριο σήμερα κυριαρχεί. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε πώς να φτιάξετε το δικό σας e-shop και όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά.

Το στήσιμο ενός νόμιμου eshop

Πρώτα από όλα, χρειάζεται να κάνετε έναρξη στην εφορία, ώστε να ασκήσετε νόμιμα την επιχειρηματική δραστηριότητά σας. Έτσι, θα μπορείτε να κόβετε τιμολόγια και αποδείξεις. Ένας καλός λογιστής θα σας εξηγήσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες και θα σας υποστηρίξει στην επιχειρηματική δράση σας.

Χρήσιμες θα είναι και οι υπηρεσίες ενός καλού δικηγόρου, ο οποίος να γνωρίζει όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία για την πώληση προϊόντων μέσω Διαδικτύου. Πριν τη δημιουργία του eshop θα χρειαστείτε οπωσδήποτε νομικές συμβουλές για διάφορα θέματα που θα πρέπει να προβλεφθούν, καθώς και σχετικά νομικά κείμενα, όπως για τους όρους και τις προϋποθέσεις συναλλαγών, για το GDPR και τα προσωπικά δεδομένα που θα καταχωρίζονται κ.ά.

Προϊόντα και διαθεσιμότητα

Η επιτυχία ενός eshop εξαρτάται από την άμεση διαθεσιμότητα των προϊόντων του. Γι’ αυτό, ελέγξτε εκ των προτέρων τους πιθανούς προμηθευτές σας, ώστε να γνωρίζετε τη μέγιστη και την ελάχιστη διαθεσιμότητα που μπορούν να σας παρέχουν μηνιαίως, σε βάθος τριμήνου ή εξαμήνου. Συγκρίνετε τιμές, δημιουργήστε μια αποθήκη, δείτε ποια διαθεσιμότητα μπορείτε να εξασφαλίσετε και τι κόστος απαιτεί.

Προϋπολογισμός κατασκευής e-shop

Το κόστος δημιουργίας και λειτουργίας ενός eshop είναι πολύ μικρότερο από εκείνο ενός κανονικού καταστήματος, καθώς δεν υπάρχουν ενοίκια, λογαριασμοί και πολυάριθμο προσωπικό. Επιπλέον, μπορείτε να βρείτε οικονομικές προτάσεις και λύσεις.

Δημιουργία e-shop

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία, με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε μόνοι σας γρήγορα και εύκολα το δικό σας eshop.

Για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος χρειάζεστε:

  1. Αγορά domain name: Πρόκειται για το όνομα του καταστήματός σας. Κόστος: 12-20 ευρὠ τον χρόνο.

  2. Επιλογή και αγορά hosting: Επιλέγετε την ιστοσελίδα που θα φιλοξενεί το ηλεκτρονικό κατάστημά σας και αγοράζετε τη φιλοξενία. Κόστος: 150-300 ευρώ τον χρόνο.

  3. Εγκατάσταση της πλατφόρμας για την ανάπτυξη του eshop: Κόστος από 3000 ευρώ. Εδώ μπορείτε π.χ. να χρησιμοποιήσετε το WordPress ή το Shopify.

  4. Επιλογή template: Επιλέγετε την εμφάνιση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Μεταξύ άλλων μπορείτε: να φτιάξετε menu, να διαμορφώσετε το site και τις κατηγορίες του, να επιλέξετε χρώματα και γραμματοσειρές, να συνδέσετε το eshop σας με πιστωτικές κάρτες και Paypal για να μπορείτε να δέχεστε πληρωμές, να συνδέσετε το eshop σας με τη σελίδα σας στο Facebook, να προσθέσετε ένα blog με τα νέα της επιχείρησής σας, να προσθέσετε φόρμα επικοινωνίας, newsletter κ.ά.

  5. Άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού και εμπορικού λογαριασμού Paypal: Παράλληλα με το άνοιγμα του τραπεζικού λογαριασμού, εκδώστε και χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα. Προσοχή γιατί η Paypal χρειάζεται 2 κάρτες για να σας ταυτοποιήσει.

  6. Φωτογράφιση των προϊόντων σας: Χρησιμοποιήστε τρίποδο και προτιμήστε λευκό φόντο.

  7. Συγγραφή κειμένων και προώθησή τους μαζί με τις φωτογραφίες: Προωθήστε τα προϊόντα σας σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο Διαδίκτυο.

  8. Άνοιγμα λογαριασμού Google Analytics: Με τον τρόπο αυτόν θα μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, τα στατιστικά επισκεψιμότητας, τα ποσοστά μετατροπών επισκεπτών σε πελάτες κ.λπ.

Σχετικά με το Top.Host

Το Top.Host προτείνεται για ελληνικά ονόματα και οικονομική φιλοξενία.

Σχετικά με το WordPress

Με την εγκατάσταση του WordPress για τη δημιουργία του eshop μπορείτε να επιλέξετε ένα premium θέμα από την εταιρεία Solostream. Ειδικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο, υπάρχει το καταπληκτικό θέμα Shopkeeper. Επιπλέον, το WordPress σας επιτρέπει την εγκατάσταση διαφόρων plugins:

Σχετικά με το Shopify

To Shopify είναι μια οικονομική και αξιόπιστη λύση για την κατασκευή eshop.

Η λειτουργία τού είναι πολύ απλή.

1. Εγγράφεστε στο Shopify και ξεκινάτε άμεσα να κατασκευάζετε τον ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

2, Αγοράζετε, αν το επιθυμείτε, ένα domain name μέσα από το Shopify, όπου η αγορά γίνεται με οικονομικότερους όρους. Το domain που αγοράζετε από το Shopify θα είναι εντελώς δικό σας. Η σύνδεση του domain με το ηλεκτρονικό κατάστημα γίνεται αυτόματα από το ίδιο το Shopify. Το κόστος αγοράς ενός domain είναι 14 ευρώ για έναν χρόνο. Στην τιμή περιλαμβάνεται και η πληρωμή της υπηρεσίας προστασίας της ανωνυμίας σας.

Το Shopify έρχεται με μια σειρά από δωρεάν υπηρεσίες οι οποίες θα σας κόστιζαν αρκετά ευρώ υπό άλλες συνθήκες. Συγκεκριμένα σας παρέχει:

  • δωρεάν τους όρους πωλήσεων και όλα τα νομικά κείμενα που πρέπει να έχει ένα διαδικτυακό κατάστημα·

  • δώρο 75 ευρώ για διαφημίσεις στη Google·
  • δωρεάν επαγγελματικού επιπέδου φωτογραφίες·

  • δωρεάν εταιρικό email της μορφής info@todomainsas.com·

  • εφαρμογή συμπίεσης φωτογραφιών·

  • πρόσθετο για καλύτερο SEO·

  • το Shopify KIT, εργαλείο διαφήμισης στα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Instagram, μέσω του οποίου μπορείτε να δημιουργήσετε καμπάνιες remarketing, να στείλετε προσωποποιημένα μηνύματα στους πελάτες σας και να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες στο Instagram.

Το Shopify διαθέτει φιλικό πίνακα ελέγχου, μέσω του οποίου μπορείτε πολύ εύκολα να ενημερωθείτε για τις παραγγελίες σας, την αποθήκη σας, το πελατολόγιο, τον τζίρο του καταστήματος, τα εκπτωτικά κουπόνια που παρέχετε, ενώ μπορείτε να δείτε και τα πλήρη στατιστικά στοιχεία για την κίνηση του e-shop. Έχετε την πλήρη ευελιξία να κλείσετε το κατάστημα σας ανά πάσα στιγμή, είτε οριστικά είτε μονάχα για διακοπές.

Μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες που αναζητάτε στο εγχειρίδιο χρήσης του Shopify. Θα βρείτε και έναν πλήρη οδηγό για να διαφημίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, συμβουλές για το marketing και τις πωλήσεις.

Η χρήση του Shopify είναι δωρεάν για 14 ημέρες. Μετἀ το χρονικό αυτό διάστημα, θα πληρώνετε 29 ευρώ τον μήνα, ενώ θα χρειαστείτε και 14 ευρώ για το domain name. Έτσι, το συνολικό ποσό για να ξεκινἠσετε διαμορφώνεται στα 43 ευρὠ.

Διαχείριση και επίβλεψη

Το eshop είναι μια κανονική επιχείρηση· απλώς δεν διαθέτει φυσική έδρα, γι’ αυτό και μπορεί να έχει πελάτες από όλο τον κόσμο. Κατά τα άλλα, απαιτεί ό,τι και ένα φυσικό κατάστημα.

Τα άτομα που θα διαχειρίζονται το eshop θα πρέπει να είναι κατάλληλα καταρτισμένα. Θα έχουν την ευθὐνη για τη σωστή καταχώριση των προϊόντων, τη διαθεσιμότητά τους, τις παραγγελίες και την επικοινωνία με τους πελάτες. Επιπλέον, θα πρέπει να διευθετούν τυχόν παράπονα, λάθη, επιστροφές και ό,τι άλλο μπορεί να προκύψει.

Σχεδιασμός προώθησης

Για να επιτύχει και να εξελιχθεί ένα eshop, απαιτείται η προώθησή του. Ο σωστός σχεδιασμὀς θα πρέπει να περιλαμβάνει digital marketing, προσφορές με τεχνικές προώθησης, καμπάνιες, SEO, newsletters κ.ά., για να παρουσιάσει το eshop υψηλές πωλήσεις. Δυστυχώς, δεν είναι πλέον αρκετό να πουλάει κανείς ένα καλό προϊόν· χρειάζεται και να το προωθήσει έξυπνα και να το γνωστοποιήσει με τη χρήση των διαθέσιμων εργαλείων. Για όλα αυτά, επιβάλλεται να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό, ο οποίος θα σχεδιάζει, θα παρακολουθεί, θα προτείνει, θα υλοποιεί και θα επανασχεδιάζει όλο το μάρκετινγκ της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης.

Πηγή:flowmagazine.gr