Με αφορμή τις καταγγελίες της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. για υπερβολικά μεγάλο αριθμό μαθητών ανά αίθουσα εν μέσω κορωνοϊου στο ιδιωτικό μειονοτικό Γυμνάσιο Ξάνθης και τις αδήλωτες αίθουσες στο συγκεκριμένο σχολείο, πρέπει να τεθούν και ορισμένα άλλα ερωτήματα που αφορούν τη λειτουργία του.

Το συγκεκριμένο σχολείο δεν είναι του ελληνικού δημοσίου αλλά ιδιωτικό κι ως εκ τούτου δε μπορεί να λειτουργεί με όρους δημόσιου σχολείου. Βεβαίως διέπεται από τους νόμους του Κράτους και οφείλει να τηρεί τις διατάξεις και τους νόμους που αναφέρονται στους γενικούς κανονισμούς λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολείων.

Στεγάζεται σε κτήριο όχι ιδιόκτητο αλλά της ΠΑΜΘ και το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι αν το συγκεκριμένο κτήριο έχει παραχωρηθεί δωρεάν από την Περιφέρεια ή αν είναι μισθωμένο.

Το δεύτερο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι η μισθολογική κάλυψη των εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου ιδιωτικού σχολείου. Από πού πληρώνονται άραγε; Από τον ιδιοκτήτη του σχολείου ή από το ελληνικό κράτος;

Τέλος, με δεδομένο πως οι περισσότεροι μαθητές που φοιτούν στο ιδιωτικό γυμνάσιο Ξάνθης ζουν μόνιμα στα Πομακοχώρια του Δήμου Μύκης, υπάρχει το θέμα της μεταφοράς τους από και προς το σχολείο. Αν και σπουδάζουν λοιπόν σε ιδιωτικό σχολείο, η μεταφορά τους γίνεται δωρεάν με τα μαθητικά δρομολόγια του ΚΤΕΛ; Αν ναι, γιατί δε γίνεται κάτι αντίστοιχο και για τους μαθητές άλλων ιδιωτικών σχολικών συγκροτημάτων της Ξάνθης;

Εφόσον εν τέλει μιλάμε για ένα ιδιωτικό σχολείο, όλα του τα έξοδα, κτηριακές εγκαταστάσεις, πληρωμή εκπαιδευτικών, μεταφορά μαθητών κλπ θα πρέπει να καλύπτονται από τον ιδιοκτήτη του σχολείου.

Γίνεται αυτό στην περίπτωση του ιδιωτικού μειονοτικού Γυμνασίου Ξάνθης;

Ας μην ξεχνούμε ότι, η ισονομία και ισοπολιτεία, είναι δεδομένα που βεβαίως βασίζεται η ειρηνική συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων, όμως τούτο δεν μπορεί να λειτουργεί «υπο όρους» και πάντα προς το συμφέρον του ενός…