Του Γιώργου Ξ. Πρωτόπαπα
Διευθυντής Σύνταξης Θρακικού Πρακτορείου Ειδήσεων

O εορτασμός της μουσουλμανικής εορτής ραμαζάνι, εν μέσω κορονοϊού στη Θράκη, ανάδειξε εκ νέου τον παρεμβατικό ρόλο της Τουρκίας και ένα εν δυνάμει παρακράτος που υπονομεύει την ισονομία και ισοπολιτεία χριστιανών και μουσουλμάνων.

Η παραβίαση των περιοριστικών μέτρων για την εξάπλωση του κορονοϊού, σε περιοχές όπου διαμένουν έλληνες μουσουλμάνοι, με τις παροτρύνσεις κάποιων επιφανών μελών τους, προσκείμενων στη «μητέρα πατρίδα» Τουρκία, προκάλεσαν εντάσεις και διαμαρτυρίες από χριστιανούς πολίτες.

Το Θρακικό Πρακτορείο Ειδήσεων έχει, εγκαίρως επισημαίνει το τι διακυβεύεται στη Θράκη και με το ρεπορτάζ του έχει αναδείξει τους δεσμούς με τη «μητέρα πατρίδα» εκπροσώπων της ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας στη Βουλή των Ελλήνων καθώς και τοπικών αρχόντων.

Οι πολιτικές ισορροπίες στη Θράκη είναι και παραμένουν ευαίσθητες, καθώς η ελληνική μουσουλμανική μειονότητα, αποτελεί μια μεγάλη δεξαμενή ψήφων.  Οι παρεμβάσεις βουλευτών, πολιτευτών και τοπικών αρχόντων της μουσουλμανικής μειονότητας, αποτελούν συνήθης πρακτική, για να προωθήσουν τα πολιτικά τους συμφέροντα, ακόμα και εάν δεν συνάδουν με τη ισονομία και την ισοπολιτεία χριστιανών και μουσουλμάνων.

Όπως και έγινε, καθώς  ήχος από νταούλια, ζουρνάδες, παράνομες βεβαιώσεις μετακίνησης και μετάδοση προσευχών από μεγάφωνα, απέδειξαν ότι δεν έγινε σεβαστή η τήρηση των μέτρων της κυβέρνησης. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει, είτε μια ανοχή των κυβερνητικών αρμόδιων αρχών για τη μουσουλμανική μειονότητα, είτε παραπλάνησή τους από επιχειρήματα, που αποδείχτηκαν σαθρά.

Η παραβίαση των μέτρων για το κορονοϊό αφύπνισε, τα εθνικά αισθήματα των χριστιανών πολιτών, οι οποίοι δεν είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν τις εκκλησίες τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση, ούτε και να ακούσουν τις λειτουργίες από μεγάφωνα.

Η Θράκη εμφανίζεται ιδιαίτερα επιρρεπής στα σχέδια του Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος χρησιμοποιεί την ελληνική μουσουλμανική μειονότητα για προσδώσει πολιτική οντότητα, ώστε να αποκτήσει τη δυνατότητα, να επηρεάσει τις τοπικές πολιτικές εξελίξεις. Ο ψευδομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μετέ, ο εκπρόσωπος της «τουρκικής μειονότητας» της Θράκης, προωθεί τη συγκεκριμένη στρατηγική.

Ο Ταγίπ Ερντογάν επιδιώκει να επηρεάσει το θυμικό της ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης με στοχευμένη ρητορική, τονίζοντας τους ισχυρούς δεσμούς της με την Τουρκία. Ωστόσο, οι έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης, αντιμετωπίζονται με κυνικό τρόπο από τον Ταγίπ Ερντογάν, καθώς τους θεωρεί «παιδιά ενώ κατώτερου θεού» και τους εκμεταλλεύεται για την προώθηση των σχεδίων του.

Η προσεκτική ανάγνωση των γεγονότων που συντελούνται στη Θράκη και επηρεάζονται από την τουρκική παρεμβατικότητα, παραπέμπει στα εξής συμπεράσματα:

  • η ελληνική κυβέρνηση και το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών δεν είναι σωστά ενημερωμένοι για τις θρησκειολογικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες της περιοχής.
  • παρατηρείται μια ελλειμματική διαχείριση ζητημάτων αναφορικά με την αντιμετώπιση του κορονοϊού στους κόλπους της μειονότητας, που την εκμεταλλεύονται κύκλοι του τοπικού πολιτικού ισλάμ για να εκθέσουν την ελληνική πολιτεία
  • υπονομεύεται η ισονομία και ισοπολιτεία των κατοίκων της Θράκης, σε αρκετές περιπτώσεις σε βάρος των χριστιανών.
  • οι τουρκικές «παράλληλες δομές» εδραιώνονται και πρέπει να υιοθετεί ένα συντεταγμένη στρατηγική αντιμετώπισής του από το υπουργείο Εσωτερικών, το υπουργείο Εξωτερικών και την ελληνική κοινότητα των υπηρεσιών πληροφοριών.
  • ο ψευδομουφτής Αχμέτ Μετέ ενεργεί ως «επικεφαλής» της «τουρκικής μειονότητας» καθοδηγούμενος από την Άγκυρα, με στόχο την εγκαθίδρυση ενός ερντογανικού θρησκευτικού -πολιτικού ισλάμ.
  • τις δραστηριότητες τούρκο-ισλαμιστικών οργανώσεων που επιδιώκουν την αποσταθεροποίηση της περιοχής.

Η ελληνική πολιτεία επιβάλλεται να χαράξει μια στρατηγική, για να περιορίσει την τουρκική παρεμβατικότητα στη Θράκη που θα βασίζεται, σε ένα αναπτυξιακό μοντέλο, στο συντονισμό ενός δικτύου πληροφοριών και στη συνεργασία των κυβερνητικών αρμοδίων φορέων με τις τοπικές αρχές.