3+1 κορυφαία brands επενδύουν στα ξενοδοχεία της Αθήνας

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Είσοδος κορυφαίων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην αθηναϊκή αγορά και διερευνητικές επαφές για νέες επενδύσεις στο κέντρο, ενδιαφέρον για διαγωνισµούς για την αξιοποίηση ακινήτων και την επαναλειτουργία µονάδων που έπεσαν “θύµατα” της οικονοµικής κρίσης και της κάµψης της τουριστικής κίνησης πριν από µία δεκαετία.

Το ξενοδοχειακό real estate της πρωτεύουσας όχι µόνο δείχνει να έχει ανακάµψει πλήρως, αλλά, παράλληλα, εξακολουθεί να προσελκύει µεγάλα ονόµατα του παγκόσµιου χώρου, παρά τις επιφυλάξεις επιχειρηµατιών του κλάδου πως η έκρηξη των µικρών boutique hotels και η άνοδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων µέσα από πλατφόρµες τύπου Airbnb γρήγορα θα οδηγούσαν το περιβάλλον των ξενοδοχείων σε κορεσµό.

Αντιθέτως, το επενδυτικό ενδιαφέρον παραµένει επί του παρόντος “αλώβητο”, κάτι που αποδεικνύεται από τις τοποθετήσεις νέων αλυσίδων, αλλά και από την πρόσφατη παρουσία των σηµαντικότερων παικτών της αγοράς, όπως της Four Seasons, που έχει αναλάβει τη διαχείριση του Αστέ- ρα Βουλιαγµένης. Τα deals επικεντρώνονται κυρίως γύρω από την περιοχή της Οµόνοιας, που δέχτηκε και το µεγαλύτερο πλήγµα της τουριστικής υποβάθµισης.

Σκαλωσιές στο Acropol

Η ισραηλινή ξενοδοχειακή αλυσίδα Brown Hotels ανακοίνωσε πως προχωρά στην επαναλειτουργία του Acropol στην Οµόνοια, που παραµένει κλειστό από το 2010.

Οι εργασίες ανακαίνισης είναι σε εξέλιξη, ενώ γίνονται παρεµβάσεις και στον εξωτερικό χώρο της µονάδας, που βρίσκεται στην αρχή της οδού Πειραιώς. Η επαναλειτουργία της µονάδας προγραµµατίζεται για το τέλος του έτους και θα διαθέτει 165 δωµάτια, συνεδριακούς χώρους και rooftop bar restaurant.

Η αλυσίδα, µε µεγάλη παρουσία στον χώρο των boutique µονάδων στο Τελ Αβίβ και στην Ιερουσαλήµ, αλλά και τοποθετήσεις σε Κροατία, Κύπρο και Γερµανία, φέρεται να έχει προχωρήσει και σε άλλες εξαγορές ακινήτων κοντά στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, ενώ ταυτόχρονα φέρεται να αναζητά αντίστοιχες επενδυτικές ευκαιρίες και στη Θεσσαλονίκη για τη µετατροπή ακινήτων σε boutique hotels.

Η επένδυση στο Acropol αποτελεί τη δεύτερη κίνηση του διεθνούς ξενοδοχειακού οµίλου στην Οµόνοια, καθώς έχει υποµισθώσει το ξενοδοχείο La Mirage, το οποίο έχει περάσει στον επιχειρηµατία Στέλιο Ιωαννίδη έπειτα από διαγωνισµό αξιοποίησης που είχε πραγµατοποιήσει η Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων ∆υνάµεων. Στα τέλη Αυγούστου, µάλιστα, ο πρόεδρος του οµίλου, Shay Penso, είχε συναντηθεί µε τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, θέτοντας στο επίκεντρο το επενδυτικό του πρόγραµµα.

Αλλάζει εκ βάθρων το Σαρόγλειο

Η μετατροπή του Σαρόγλειου Μεγάρου, που βρίσκεται στην οδό Σταδίου 65, σε ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών από την Dimand θεωρείται πως θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της Οµόνοιας. Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό, αναµένεται να λειτουργήσει από τα τέλη του 2020 ή µέσα στο πρώτο τρίµηνο του 2021 το πρώτο ξενοδοχείο της αλυσίδας Moxy Hotels του οµίλου Marriott στην Αθήνα.

Το project αφορά τη δηµιουργία ξενοδοχείου τεσσάρων αστέρων που θα περιλαµβάνει όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές. Το πλάνο προβλέπει την κατασκευή 200 δωµατίων, ενώ, σύµφωνα µε πληροφορίες, το κόστος της επένδυσης, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει, υπολογίζεται σε περίπου 19 εκατ. ευρώ. Όπως λένε οι πληροφορίες, το έργο βρίσκεται αυτήν τη στιγµή στο στάδιο της αδειοδότησης. Η Dimand ανέλαβε τη µίσθωση του κτιρίου, που παρέµενε κλειστό για πολλά χρόνια, συνιδιοκτησίας του Μετοχικού Ταµείου Στρατού και της Λέσχης Αξιωµατικών Ενόπλων ∆υνάµεων, µε ποσοστά 62% και 38% αντίστοιχα, ύστερα από διαγωνισµό, για χρονικό διάστηµα 25 χρόνων. Το γεγονός πως το κτίριο παρέµενε αναξιοποίητο σηµατοδοτεί εκτεταµένες παρεµβάσεις για την αλλαγή στη χρήση του.

Ο όµιλος της Marriott “υπέγραψε” πρόσφατα τη λειτουργία ακόµα ενός boutique ξενοδοχείου, του Αcademia of Athens Autoraph Collection, επί των οδών Ακαδηµίας και Οµήρου 19, ιδιοκτησίας του Ναυτικού Αποµαχικού Ταµείου, το οποίο έχει µισθώσει η λιβανέζικων συµφερόντων εταιρεία Yazbek Hotel Establishment. Η είσοδος της αλυσίδας στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά µετρά ήδη τέσσερα χρόνια (το πρώτο Autograph Collection στην Ελλάδα ήταν το Domes of Elounda το 2015). Το ύψος της επένδυσης ανήλθε σε περίπου 7,2 εκατ. ευρώ, ενώ η εκµίσθωση γίνεται για 30 έτη, µε δυνατότητα παράτασης για ακόµα δέκα.

Το project του Esperia

Σε τροχιά μπαίνει, σύμφωνα µε τις πληροφορίες, το προσεχές διάστηµα η προγραµµατισµένη ανακαίνιση του Esperia, που σηµατοδότησε την είσοδο ακόµα µίας ισραηλινής αλυσίδας στην αγορά.

Πρόκειται για τον όµιλο Fattal Hotels, που έχει µισθώσει τη γνωστή µονάδα επί των οδών Σταδίου 22 και Εδουάρδου Λω. Το ξενοδοχείο, σύµφωνα µε όσα έχουν γίνει γνωστά, θα ενταχθεί στο brand Leonardo Hotels και θα φέρει το όνοµα “Leonardo Royal Esperia Palace Hotel Athens”. Υπενθυµίζεται πως ο όµιλος είχε υποβάλει την υψηλότερη προσφορά στον διαγωνισµό του ΕΦΚΑ για τη µίσθωση του ακινήτου επί των οδών Σταδίου 22 και Εδουάρδου Λω, αφήνοντας πίσω τη Yazbek Hotel Establishment, λιβανέζικων συµφερόντων, και την προσφορά Βερούκα (αλυσίδα Βazaar) – Accor.

Η Fattal θα προβεί σε εκτέλεση εργασιών επισκευής και εκσυγχρονισµού του ακινήτου, ελάχιστου ύψους 10,5 εκατ. ευρώ, ώστε το ξενοδοχείο να επαναλειτουργήσει µε προδιαγραφές πέντε αστέρων. Πρόκειται για ένα απαιτητικό εγχείρηµα, καθώς το ξενοδοχείο παραµένει κλειστό τα τελευταία εννέα χρόνια. Το Esperia λειτουργούσε έως το 2010, οπότε και έβαλε λουκέτο, λόγω αδυναµίας καταβολής του ενοικίου των 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως από τον τότε µισθωτή, τον όµιλο του Μ. Καλλίγερου. Ο χρόνος εκµίσθωσης του ξενοδοχείου από τον νέο ιδιοκτήτη έχει καθοριστεί στα 30 έτη, µε δικαίωµα παράτασης για ακόµα 10 έτη µε συµφωνία των δύο µερών.

Μεγαλώνει η Accor στην Ελλάδα

Σε μια ακόμη τοποθέτηση στην Αθήνα προχώρησε πριν από λίγο καιρό ο όµιλος Accor, µε το άνοιγµα του ibis Styles Athens Routes στη λεωφόρο Βουλιαγµένης, δυναµικότητας 89 δωµατίων. Είναι το τέταρτο ξενοδοχείο της Accor στην Ελλάδα, µετά τη λειτουργία των Sofitel Athens Airport, Novotel Athens και ibis Styles Heraklion Central, αποδεικνύοντας το ενδιαφέρον της Accor για περαιτέρω ανάπτυξη στον χώρο του τουρισµού και των ξενοδοχείων.

Το ibis Styles αποτελεί το εµπορικό σήµα των οικονοµικών ξενοδοχείων της AccorHotels. Το brand µετρούσε, στα τέλη του 2018, 470 ξενοδοχεία και 48.800 δωµάτια σε 48 χώρες.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ