Του Νίκου Αρβανίτη
Βαλκανιολόγου – Δημοσιογράφου

Είχε προσφάτως επισημανθεί ότι “παρακολουθούνται οι συνδυαστικές υβριδικές απειλές που φαίνεται ότι εκπορεύονται από συγκεκριμένο κέντρο με συντονισμό και στόχευση με τη χρήση προπαγάνδας, παραπληροφόρησης, επικοινωνιακής επιρροής, δολοφονία χαρακτήρων, εκφοβισμό αλλα και δράση στο πεδίο, με σκοπό την δημιουργία κλίματος ηττοπάθειας και υπαναχώρησης που σε αυτή τη φάση διακρίνεται να είναι ο κύριος ενδιάμεσος στόχος του τουρκικού καθεστώτος.”

Οι διεθνοπολιτικές εξελίξεις και η διαμορφούμενη κατάσταση στον ευρασιατικό περίγυρο δεν αφήνουν πολλές αμφιβολίες -πλέον- για τις διόδους εκτόνωσης που φαίνεται ότι έχει χαράξει η Τουρκία , εάν κρίνουμε από τις πρακτικές που ακολουθεί το κατεστημένο της γείτονος.

Ενδεικτικό, αν και όχι κατ’ανάγκη αποδεικτικό στοιχείο, αποτελεί η τάση που καλλιεργείται στην κοινή γνώμη από τον ερντογανικό προπαγανδιστικό μηχανισμό, όπου περίοπτη θέση πλέον λαμβάνει και η Ελληνική Θράκη, μετά την Μάχη του Έβρου.

Ο υβριδικός πόλεμος που έχει εξαπολύσει η Τουρκία κατά της Ελλάδος, φαίνεταί ότι στην Ελληνική Θράκη αποκτά νέα διάσταση με την ποιοτική αναβάθμιση και νέους εναλλασσόμενους ρόλους των δρώντων, αφού αξιολογήθηκε η προηγούμενη εμπειρία και ειδικά η επιτυχημένη αποτροπή του “πρώτου κύματος” της απόπειρας προσβολής ελληνικών στόχων στον Έβρο και της επιχειρούμενης εισβολής εργαλειοποιηθέντων λαθρομεταναστών.

Η πομπώδης επανεμφάνιση του κ. Χαλίτ Χαμπίμπογλου στην αρχή της νηστείας του Ραμαζανιού και η κριτική που άσκησε στα αντί-Covid19 μέτρα της Πολιτείας έδωσαν τις πρώτες ενδείξεις για τον ρόλο που αναλαμβάνει το ιερατείο του ερντογανικού νεοθωμανικού πολιτικού ισλάμ έτσι όπως έχει δομηθεί με τις παράλληλες παραθρησκευτικές δομές των Αχμέτ Μετε (κυρίως) και Ιμπραήμ Σερήφ (δευτερευόντως), ενώ δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους η εξίσου (βεβιασμένη) προβολή των επιχειρηματικών ευαισθησιών του Λεβέντ Σαδίκ, εν μέσω καραντίνας.

Εντύπωση , προκαλεί, ότι μετά από ένα μικρό διάλειμμα, ασκείται έντονη κριτική στο έργο που παράγει ο Τοποτηρητής της Μουφτείας Κομοτηνής, Σοφολογιώτατος κ. Τζιχάντ Χαλήλ και μάλιστα από κύκλους που συνδέονται με κόμματα προσωποπαγούς διαμαρτυρίας που έχουν αναρτήσει την σημαία του ευκαιριακού εθνικιστικού λόγου ως σύμβολο πατριωτισμού.

Την ίδια στιγμή αποσιωπάται η φωτισμένη και δυναμική στάση που επέδειξε πρώτος και μόνος του ο Σοφολογιώτατος κ. Τζιχάντ Χαλήλ, ο οποίος αυτοβούλως εκπροσωπώντας την Μουφτεία Κομοτηνής δήλωσε στο Komotinipress την Κυριακή 1/3/2020, κι ενώ μαινόταν η επίθεση τω εισβολέων στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ότι

“Αν και είναι ένα θέμα που είναι υπεράνω των θρησκευτικών μας καθηκόντων, βλέποντας ανθρώπους που ζουν για χρόνια στην γειτονική χώρα να προσπαθούν να εισέλθουν εντός του ελληνικού εδάφους, κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η Ελλάδα, η πατρίδα μας, κάνει το σωστό και το δίκαιο. Είναι δικαίωμα της Ελλάδας, ως μέλος της ΕΕ, να ενεργήσει κατά τις προβλέψεις των Συνθηκών και εντός του ευρωπαϊκού πλαισίου λειτουργίας, προκειμένου να υπερασπιστεί τα δικαιώματα που σχετίζονται με την διαφύλαξη της ασφάλειας στα εδάφη της.”.

Τις επόμενες ημέρες ακολούθησαν οι διαδοχικές δηλώσεις των Σοφολογιωτάτων κ.κ. Μπιλάλ Καραχαλήλ (Τοποτηρητής Μουφτείας Ξάνθης) και Οσμάν Χαμζά (Τοποτηρητής Μουφτείας Διδυμοτείχου).

Εκτιμάται , ότι το συντονιστικό κέντρο που διαμορφώνει τις τακτικές κινήσεις των τούρκων στον κηρυχθέντα -πλέον- υβριδικό πόλεμο εναντίον της Χώρας μας, αναγνώρισε στο πρόσωπο του Σοφολογιωτατου κ. Τζιχάντ Χαλήλ, τον εκπρόσωπο του μετριοπαθούς Ισλάμ που με γνώση και σύνεση μπορεί να αποτελέσει το αντίβαρο στις τακτικές του ερντογανικού νεοθωμανικού πολιτικού ισλάμ που υποκινείται από τις υβριδικές δομές που στηρίζουν τον τούρκο πρόεδρο … μέχρι νεωτέρας.

Στο βαθμό που ο αναλυτικός συλλογισμός του γράφοντος είναι ορθός, οι παράλληλες παραθρησκευτικές δομές που λειτουργούν στην Ελληνική Θράκη έχουν ν’αντιμετωπίσουν μία νέα πραγματικότητα με μια δυναμική θρησκευτική ηγεσία εντός των Μουσουλμανικών Κοινοτήτων της περιοχής που μπορεί να αντιταχθεί στον εμπρηστική ρητορική μίσους που καλλιεργούν οι ακόλουθοι των Μετέ, Σερήφ.

Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στην Ελληνική Θράκη, να συνεκτιμήσει το πλέγμα των εξελίξεων πέριξ αυτής και -κυρίως- να προστατεύσει τους Εκπροσώπους της από κάθε ανοίκεια και κακόβουλη επίθεση.

Η Κομοτηνή (μόνη της) έστειλε το μήνυμα!