Τα νέα κριτήρια που ορίζει το Euro7 ουσιαστικά καταργούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και ντίζελ καθώς οι κανόνες ορίζουν τους νέους κινητήρες να είναι απαλλαγμένοι από ρύπους.

Οι προτεινόμενοι κανόνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την οδηγία ρύπων Euro 7 για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία είναι πολύ πιθανό να σημάνουν και το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2025 προκαλώντας την έντονη αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Όπως αναφέρει το newsauto, η νέα οδηγία ρύπων Euro7 αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι τα οχήματα θα είναι «καθαρά» καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής τους, βοηθώντας την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Οι ακριβείς λεπτομέρειες της νέας οδηγίας ρύπων είναι ακόμη υπό συζήτηση, αλλά έχουν ήδη δημιουργήσει ανησυχία στην Ένωση Μηχανολόγων της Γερμανίας (VDMA).

«Η προγραμματισμένη υποχρέωση ότι τα νέα οχήματα στην Ευρώπη πρέπει να είναι πρακτικά απαλλαγμένα από εκπομπές από το 2025 και μετά θα ήταν οικολογική, οικονομική και τεχνολογική παρέκκλιση. Οι προτάσεις για τον κανονισμό Euro 7 που συζητήθηκαν μέχρι στιγμής θέτουν σε κίνδυνο τις αλυσίδες της βιομηχανίας πέρα ​​από την αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας σε de facto απαγόρευση των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη δεν μπορεί να το αντέξει αυτό», επισήμανε η VDMA.

Η Γερμανική Ένωση διαφωνεί με την τοποθέτηση της ΕΕ ότι η έλευση των e-fuels δεν θα σημάνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα συνεχίσουν να έχουν ρόλο στη μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές.

Τα e-fuels, όπως το υγρό υδρογόνο, μπορούν να δημιουργηθούν από ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές, προσφέροντας μια πράσινη εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, αυτά τα συνθετικά καύσιμα έχουν σήμερα πολύ υψηλότερο κόστος παραγωγής και απαιτούν μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να είναι ουδέτερες από τον άνθρακα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι δεν υπάρχουν «αποδείξεις» ότι τα σενάρια που προτείνονται είναι τεχνικά εφικτά προς το παρόν, ιδίως επειδή τα αυστηρά όρια εκπομπών πρέπει να τηρούνται ακόμη και σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, όπως όταν κινείται κανείς σε ανηφορικούς δρόμους βουνών ή σε ακραίες χειμερινές συνθήκες.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι «οι στόχοι που θα θέσουν οι κατασκευαστές πρέπει να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα καθορισμένα όρια», δήλωσε εκπρόσωπος της ACEA.

«Αντί να ανακοινώνουμε απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βραχυπρόθεσμα, αυτό που χρειάζεται ο κλάδος επειγόντως είναι μια ισχυρή πολιτική δέσμευση για τη θέσπιση όλων των δυνατοτήτων για τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών – όπως η υποδομή φόρτισης και τα κίνητρα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Η CCFA, μια Ένωση που εκπροσωπεί τους Γάλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για τα πρότυπα Euro 7, αλλά αναμένει αλλαγές πριν από τη δημοσίευση της τελικής έκδοσης.

«Οι πρώτες προτάσεις που έχουν υποβληθεί απαιτούν μείωση 60% έως 90% των εκπομπών, πράγμα που δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό. Είναι ένας πολύ περίπλοκος στόχος που πρέπει να επιτευχθεί σχετικά με τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Laure De Servigny, στέλεχος της CCFA.

«Για τη μείωση και τη σταδιακή κατάργηση των εκπομπών, μια λύση θα ήταν η χρήση καθαρών ενεργειών όπως τα βιοκαύσιμα. Θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Η άλλη λύση είναι να πουλάμε μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να τα αγοράσουν », πρόσθεσε.

ΠΗΓΗ: dikaiologitka.gr