Τη δική της τοποθέτηση στο ζήτημα που απασχολεί τις τελευταίες μέρες την τοπική κοινωνία της Ξάνθης για τη μετατροπή του 17ου Δημοτικού σε Πειραματικό, έκανε η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, κα. Εύη Στυλιανίδου, μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Ξάνθης. Στην έλλειψη σωστής πληροφόρησης απέδωσε τις έντονες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η απόφαση της Διεύθυνσης να προτείνει το συγκεκριμένο σχολείο ως υποψήφιο Πειραματικό στο Υπουργείο Παιδείας, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι η ύπαρξη ενός τέτοιου σχολείου θα είναι ό,τι καλύτερο για την πόλη αλλά και τους μαθητές.

Πιο συγκεκριμένα, η κα. Στυλιανίδου ανέφερε πως “Η έλλειψη σωστής πληροφόρησης για το σκοπό που επιτελούν και το έργο που προσφέρουν τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, είναι η αιτία της αναστάτωσης που έχει προκληθεί, σχετικά με τη μετατροπή του 17ου δημοτικού σχολείου της πόλης μας σε πρότυπο-πειραματικό σχολείο”.

Η κα. Στυλιανίδου εξήγησε πως η αίτηση από πλευράς Διεύθυνσης προς την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας έγινε ύστερα από εξέταση όλων των δεδομένων, επιστημονικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών και πως η επιλογή μαθητών γίνεται με κλήρωση εξαιτίας του ζωηρού ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν οι γονείς για να φοιτήσουν τα παιδιά τους στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

“Είναι ό,τι καλύτερο για την πόλη μας, αλλά, πρώτιστα, για την εκπαίδευση των παιδιών μας”, τόνισε σημειώνοντας πως “ο εκπαιδευτικός ενός πειραματικού σχολείου θα έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει νέα εκπαιδευτικά εργαλεία, να επιμορφωθεί γι’ αυτά” καθώς “πολλές φορές γκρινιάζουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο διδακτικό μας έργο. Σε αυτό το σχολείο η δυσκολία ελαχιστοποιείται, γιατί υπάρχει συνεχής επιμόρφωση και συνεχής στήριξη στο κατ’ εξοχήν εκπαιδευτικό έργο”.

Όπως τόνισε η κ. Στυλιανίδου, ένας από τους λόγους που επελέγη στο συγκεκριμένο σχολείο είναι η σταδιακή μείωση του σχολικού δυναμικού το οποίο παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Σκοπός είναι να ανασχεθεί η περαιτέρω μείωση των μαθητών και μοιραία η υποβάθμιση της σχολικής μονάδας, με τον κίνδυνο της συνδιδασκαλίας μεταξύ διαφορετικών τάξεων, γεγονός που θα προκαλούσε τις αναπόφευκτες και δικαιολογημένες αντιδράσεις των γονέων.

Για το λόγο αυτό σύμφωνα με την κα. Στυλιανίδου “δίνεται η ευκαιρία να έχουμε ένα πολύ καλό σχολείο και μάλιστα σε μια περιοχή, που τα άλλα δύο θα μπορούν να δεχτούν μαθητές και άρα να συγκρατήσουν το δυναμικό”. Παράλληλα, σημείωσε ότι είναι πολύ αισιόδοξο το γεγονός ότι μαθητές της περιοχής έχουν την ευκαιρία να πάνε σε ένα τέτοιο σχολείο, όπου σε διαφορετική περίπτωση, λόγω κοινωνικών και άλλων λόγων, δε θα το έκαναν. Υποστήριξε επίσης, ότι επειδή πολλά από τα παιδιά είναι δίγλωσσα, “η δεύτερη γλώσσα μπορεί να αποτελέσει ενισχυτικό στοιχείο στο πλαίσιο αυτού του σχολείου”.

Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως φέτος «έχουμε πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα μπορούν να έχουν οργανική θέση σε άλλο σχολείο και να μπορούν να συνεχίσουν την υπηρεσία τους σε αυτό».

Κατανοητή η αναστάτωση που προκλήθηκε θεωρεί η κα. Στυλιανίδου ωστόσο ανέφερε πως “Έχω εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης μας ότι η επόμενη μέρα για το πειραματικό σχολείο θα είναι λαμπρή. Περιμένω την ώρα που θα λειτουργήσει αυτή η δομή, γνωρίζοντας πως εάν η απόφαση της αρμόδιας επιτροπής είναι θετική, θα χρειαστεί να εργαστούμε σκληρά και να διευθετήσουμε πολλά προβλήματα. Όμως δεν πτοούμαι από αυτό, γιατί θεωρώ ότι οφείλω στα παιδιά μας το καλύτερο”.

Τέλος, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κάλεσε τους γονείς να εμπιστευθούν τη Διεύθυνση και τους προέτρεψε να στείλουν ηλεκτρονικά, καθώς η πανδημία δεν αφήνει περιθώρια για διά ζώσης επικοινωνία, όλες τις απορίες τους, “Είμαι στη διάθεση όλων οποιαδήποτε στιγμή” σημείωσε.