Τα αποτελέσματα της νέας έρευνας flash Ευρωβαρόμετρο “Social Media 2025”, που διεξήχθη τον Ιούνιο 2025, δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αποτυπώνοντας την ολοένα αυξανόμενη επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια πηγή ενημέρωσης για τους πολίτες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδίως στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα social media έχουν ξεπεράσει την τηλεόραση ως βασική πηγή ενημέρωσης για πολιτικά και κοινωνικά θέματα στη χώρα μας. Ειδικότερα, 56% των πολιτών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ενημερώνονται κυρίως από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ 54% εξακολουθούν να εμπιστεύονται την τηλεόραση. Αντίθετα, σε επίπεδο ΕΕ, η τηλεόραση παραμένει κυρίαρχη (71%).
Ωστόσο, η έκθεση των πολιτών σε παραπληροφόρηση παραμένει εξαιρετικά υψηλή: 74% των Ελλήνων αναφέρουν ότι συνάντησαν fake news την τελευταία εβδομάδα — ποσοστό μεγαλύτερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (66%).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η προτίμηση των χρηστών στα μέσα ενημέρωσης ανά ηλικία:
-
Το Facebook παραμένει η κορυφαία πλατφόρμα ενημέρωσης για το 68% των Ελλήνων, έναντι 58% στην ΕΕ.
-
Οι νέοι 15–24 ετών στρέφονται κυρίως στο Instagram (66%), επιβεβαιώνοντας τη στροφή της νεότερης γενιάς προς οπτικοκεντρικά μέσα.
Παράλληλα, 37% των πολιτών στην ΕΕ και στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ακολουθούν influencers ή δημιουργούς περιεχομένου, ενώ 51% των Ελλήνων χρησιμοποιούν τα social media χωρίς να ακολουθούν συγκεκριμένους δημιουργούς — σε αντίθεση με το χαμηλότερο ευρωπαϊκό ποσοστό (37%).
Όσον αφορά τη σχέση των πολιτών με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα στοιχεία δείχνουν ισχυρή θετική στάση, αλλά χαμηλή συστηματική παρακολούθηση των ευρωπαϊκών εξελίξεων.
-
66% των Ευρωπαίων θεωρούν σημαντική τη συμμετοχή της χώρας τους στην ΕΕ.
-
Ωστόσο, μόλις 22% δηλώνουν ότι παρακολουθούν στενά τις ευρωπαϊκές πολιτικές, ενώ 44% το κάνουν περιστασιακά.
-
Στην Ελλάδα, η εικόνα είναι πιο θετική: 68% δηλώνουν ότι παρακολουθούν, έστω και περιστασιακά, τις εξελίξεις στην ΕΕ.
































