Τρίτη, 14/01/2025
Καιρός
Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Καιρός
Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Powered by Tomorrow.io
x

Η Ελλάδα “ρυθμιστής” των Μεταφορών και του Τουρισμού για την Ευρώπη με τον Α. Τζιτζικώστα

Δημοσιεύτηκε από: Παναγιώτης Πεντζουρίδης | 20 Δεκεμβρίου 2024, 9:00 μμ

Η τοποθέτηση του πρώην Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα στη θέση του Έλληνα Επιτρόπου, δεν είναι απλά ένας ακόμη διορισμός ενός πολιτικού στα Ευρωπαϊκά φόρα.

Η θέση που αναλαμβάνει, αν μη τι άλλο, θέτει τη χώρα μας ως βασικό ρυθμιστή των Μεταφορών και του Τουρισμού σε όλη την Ευρώπη, απο την Ευρώπη και προς την Ευρώπη.

Οι τομείς ευθύνης του, είναι χαρακτηριστικοί:

  • Εργασία για να διασφαλιστεί ότι τα ελλείποντα  τμήματα του διευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών  θα κατασκευαστούν έως το 2030 και ενισχύοντας την ενιαία αγορά υπηρεσιών μεταφορών.
  • Προώθηση ενός  ανθεκτικού και ανταγωνιστικού τουριστικού τομέα , σύμφωνα με την Ατζέντα της ΕΕ για τον Τουρισμό 2030.
  • Υποβολή σχεδίου για ένα φιλόδοξο  ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας  που θα βοηθήσει στη σύνδεση των πρωτευουσών της ΕΕ.
  • Ανάπτυξη ενός  Κανονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Κράτησης και Εισιτηρίων  για να βοηθήσει τους επιβάτες να αγοράσουν ένα μόνο εισιτήριο σε μια ενιαία πλατφόρμα και να προστατεύσει τα δικαιώματα των επιβατών.
  • Θέσπιση  επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών  για την κλιμάκωση και την ιεράρχηση των επενδύσεων για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης των οδικών μεταφορών και της χρήσης τεχνολογιών αιχμής.
  • Εστίαση σε διαφορετικούς τομείς μεταφορών, για παράδειγμα με την ανάπτυξη μιας νέας  βιομηχανικής θαλάσσιας στρατηγικής .
  • Διαμόρφωση στρατηγικής για  τους λιμένες της ΕΕ , με επίκεντρο την ασφάλεια και την ανταγωνιστικότητα

Συγκεκριμένα, ο Τζιτζικώστας έχει επιφορτιστεί με την παρακολούθηση της Ευρωπαϊκής Διακήρυξης για την Ποδηλασία και τη δημοσίευση μιας πρώτης έκθεσης προόδου έως το τέλος του 2025, όπως περιγράφεται στην επιστολή αποστολής της Ursula von der Leyen . Η Διακήρυξη στοχεύει να προωθήσει το ποδήλατο ως έναν από τους πιο βιώσιμους, προσβάσιμους, χωρίς αποκλεισμούς και υγιεινούς τρόπους μεταφοράς σε όλη την Ευρώπη.

Η επιστολή της αποστολής αναθέτει επίσης στον Τζιτζικώστα την ενίσχυση της κοινωνικής διάστασης της κινητικότητας, η οποία περιλαμβάνει τη διασφάλιση ποιοτικών θέσεων εργασίας στον τομέα των μεταφορών, την αντιμετώπιση της φτώχειας στις μεταφορές, τη βελτίωση της πρόσβασης στις αγροτικές περιοχές, την αντιμετώπιση των ελλείψεων εργατικού δυναμικού και δεξιοτήτων και την προάσπιση της προστασίας και των δικαιωμάτων των επιβατών. Ο Επίτροπος θα είναι επίσης υπεύθυνος για την προώθηση της ψηφιοποίησης στην αστική κινητικότητα, την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μεταφορών και έξυπνων λύσεων κινητικότητας για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών.

Ελλάδα και Μεταφορές

Το έλλειμα στο θέμα των Μεταφορών για την Ελλάδα είναι δεδομένο και έτσι η παρουσία του Απόστολου Τζιτζικώστα θα ενισχύσει το αίτημα της χώρας μας, να εκσυγχρονιστούν τόσο οι σιδηρόδρομοι, όσο τα αεροδρόμια και τα λιμάνια. Παράλληλα, θα προχωρήσουν και σημαντικές υλοποιήσεις έργων οδικών κεντρικών αρτηριών, που αν μη τι άλλο θα επιλύσουν θέματα που απασχολούν την κοινωνία στο επίπεδο της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Άλλωστε, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, έχοντας στη φαρέτρα του μία σημαντική θητεία στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, γνωρίζει καλύτερα τι σημαίνει ανάγκες στις μεταφορές και στη συγκοινωνία. Ο ίδιος μάλιστα έκανε πολλές παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση με έργα και παρεμβάσεις κατά τη θητεία του.

Ελλάδα και Τουρισμός

Η Ελλάδα είναι ο πέμπτος παγκόσμιος προορισμός κατ’ επιλογή στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Ο δεύτερος σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία τουριστικών πρακτόρων και εταιρειών που “ψηφίζουν” Ελλάδα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες!

Η περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής πολιτικής στην Ευρώπη, με “άξονα” την Ελλάδα πάνω στην οποία θα “χτίσει” ο νέος Έλληνας Επίτροπος την πολιτική αυτή.

Ποιος θα μπορούσε άλλωστε να αμφισβητήσει μία τέτοια πολιτική πρωτοβουλία, όταν η Ελλάδα λόγω της πολιτισμικής και πολιτιστικής της κληρονομιάς, αλλά και της θέσης που κατέχει στη Νότια Ευρώπη, δικαίως θα πρέπει να έχει το ρόλο του “ρυθμιστή” της Τουριστικής Ευρωπαϊκής Πολιτικής.