Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη 22 Ιουλίου στη Δράμα με θέμα τη Σιδηροδρομική Εγνατία και ομιλητή τον κ. Κώστα Κατσιμίγα, επικεφαλής της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ. Η ομιλία Κατσιμίγα έχει προγραμματιστεί για τις 8.00μ.μ. στο θεατράκι της Αγίας Βαρβάρας και είναι ανοιχτή για όλους τους Δραμινούς προκειμένου να ενημερωθούν για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη.
«Έχω δραστηριοποιηθεί αρκετά χρόνια με αυτό το ζήτημα», τονίζει σε δηλώσεις του ο κ. Κατσιμίγας. «Με τους σιδηροδρόμους ασχολούμαι πάνω από 25 χρόνια, οπότε νομίζω ότι κατέχω αρκετά το αντικείμενο. Η άποψη την οποία έχω κατ΄ επανάληψη εκφράσει, σε ημερίδες και σε συνέδρια, είναι ότι η καινούρια χάραξη για τη Σιδηροδρομική Εγνατία θα πρέπει να διέλθει από Σέρρες, Δράμα και στη συνέχεια προς Αμυγδαλεώνα και Καρβάλη και την υπόλοιπη διαδρομή έως Αλεξανδρούπολη».
Όπως διευκρίνισε ο κ. Κατσιμίγας, «μιλάμε για μια νέα γραμμή διότι η παλιά οθωμανική γραμμή δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις. Στην καινούρια γραμμή υπάρχουν δύο λύσεις διέλευσης, η μία αυτή που προτείνουμε από Σέρρες και Δράμα και η άλλη του ΟΣΕ που είναι προς διαβούλευση η μελέτη χάραξης, η οποία διέρχεται νότια των λιμνών. Και οι δύο διελεύσεις έχουν το ίδιο μήκος περίπου 155 χιλιόμετρα. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά με τη νέα χάραξη. Ενώνονται μεταξύ τους 6 μεγάλα αστικά κέντρα και αποτελούν έναν αναπτυξιακό πόλο. Η Δράμα που βρίσκεται σε απομόνωση τα τελευταία χρόνια θα αποκτήσει ένα μεταφορικό μέσο για να εξάγει τα προϊόντα της.
Επιπλέον η χάραξη νότια των λιμνών, αποκόπτει το λιμάνι της Καβάλας, που είναι το 2ο βαθύτερο λιμάνι της χώρας, από άμεση πρόσβαση προς την βαλκανική ενδοχώρα. Στην ουσία ο ΟΣΕ αποφάσισε να κάνει έναν προαστιακό σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης, με 10 στάσεις, που θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης». Χρόνος να αντιδράσουμε υπάρχει, κατά τον κ. Κατσιμίγα, γιατί απαιτούνται τουλάχιστον 10 χρόνια για τις μελέτες που θα χρειαστούν για να προχωρήσει η νέα γραμμή. Ζημιώνεται και η Καβάλα, είπε, που αναζητά το τρένο και τη σύνδεσή του με το εμπορικό λιμάνι εδώ και δεκαετίες. Ενώ κατέληξε λέγοντας:«Τα οικονομικά συμφέροντα είναι πολλά, δεν πρέπει να λειτουργούμε μόνο με το τι θέλουν η Αθήνα και η θεσσαλονίκη».