Προβάλλοντας τη δύναμη της τεχνολογίας, των τρισδιάστατων εκτυπωτών, ο Βρετανός συγγραφέας και δημοσιογράφος Σίμον Τζένκινς επισημαίνει ότι θα μπορούσαν να αναπαραγάγουν τα γλυπτά με απόλυτη ακρίβεια στην θέση των αυθεντικών, στον χώρο του Βρετανικού Μουσείου.
“Δεν μοιράζεται ένα έργο τέχνης. Τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να ενωθούν στον τόπο που δημιουργήθηκαν, στην Αθήνα” υποστηρίζει σήμερα η εφημερίδα Γκάρντιαν.
“Το Βρετανικό Μουσείο θεωρεί τα μάρμαρα προσωπική τους ιδιοκτησία. Οι Έλληνες δεν έπαψαν ποτέ να εκλιπαρούν για την επιστροφή τους”.
Στο άρθρο τονίζεται η πρόσφατη παρέμβαση του πρόεδρου του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, που αναφέρθηκε στην πιθανή επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα με την μορφή του δανεισμού, που δεν είναι ο πρώτος που πρότεινε μια “συμφωνία για τα γλυπτά”, αλλά είναι ο πρώτος που προτείνει ότι “το να τα βλέπεις σε όλο τους το μεγαλείο στην Αθήνα” είναι μια αρετή που πρέπει να αναζητηθεί.
“Λέγεται ότι δεν θα διακρίνονται από τα πρωτότυπα και σίγουρα θα ανταποκρίνεται στην αισθητική απαίτηση του μουσείου να εκθέτονται τα γλυπτά “ανάμεσα στα μεγαλεία άλλων πολιτισμών” στο Λονδίνο. Τα μουσεία της Ευρώπης είναι γεμάτα με αντίγραφα, καλά και κακά, και το Βρετανικό Μουσείο έχει πολλά. Το θέμα λοιπόν παύει να είναι αισθητικό.
Και καταλήγει τονίζοντας ότι “Τα αντίγραφα μπορεί να είναι στο Λονδίνο, όχι στην Αθήνα”.