Παρασκευή, 07/11/2025
Καιρός
Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Καιρός
Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Powered by Tomorrow.io
x

Νέος διεθνής άξονας: Ελλάδα–Βουλγαρία–Ρουμανία με στήριξη Κομισιόν

Δημοσιεύτηκε από: Στέλλα Ζαχαριουδάκη | 18 Οκτωβρίου 2025, 2:12 μμ (Updated 3 εβδομάδες πριν)

Τον Νοέμβριο στις Βρυξέλλες η επίσημη συμφωνία, «Πρώτη προτεραιότητα για την Ευρώπη» δήλωσε ο Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας

Ένα έργο με τεράστια γεωστρατηγική, οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη παίρνει μπροστά τον Νοέμβριο, με την υπογραφή συμφώνου συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ–ΜΠΕ.

Ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε το έργο του κάθετου άξονα Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας ως «απόλυτη, πρώτη προτεραιότητα» και «την επιτομή των ευρωπαϊκών διασυνοριακών προγραμμάτων υποδομών».

Όπως εξήγησε, πρόκειται για έναν οδικό και σιδηροδρομικό άξονα με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους και τρένα, που «θα ενώσει τη θάλασσα του Αιγαίου με τον Εύξεινο Πόντο και τη Μαύρη Θάλασσα», προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στις τρεις χώρες και στην Ευρώπη συνολικά.

«Ο κάθετος άξονας θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία και από εκεί θα επεκτείνεται ανατολικά προς τη Μολδαβία και την Ουκρανία, αλλά και δυτικά προς το κέντρο της Ευρώπης», σημείωσε ο Επίτροπος, προσθέτοντας ότι το έργο θα προχωρήσει βάσει συγκεκριμένου πλάνου δράσης με αυστηρά χρονοδιαγράμματα.

Παράλληλα, επισήμανε πως ο άξονας θα έχει διττή σημασία: πέρα από την εμπορική, θα ενισχύσει και τη στρατιωτική κινητικότητα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Η Ευρώπη οφείλει, πέρα από τα αμυντικά της συστήματα, να αναπτύξει και τις υποδομές που θα επιτρέπουν τη γρήγορη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού και προσωπικού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για την Ελλάδα, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι το έργο αυτό «αναβαθμίζει γεωστρατηγικά τη χώρα, καθώς τα ελληνικά λιμάνια θα αποτελέσουν πύλες εισόδου για το εμπόριο προς ολόκληρη την Ευρώπη». «Ουσιαστικά, το εμπόριο θα μπορεί πλέον να εκτελείται από την Ελλάδα προς το κέντρο και την ανατολή της Ευρώπης», ανέφερε.

Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, στόχος είναι η σύνδεσή της με το Βουκουρέστι, κάτι που, όπως τόνισε, θα ενισχύσει όχι μόνο τις μεταφορές και το εμπόριο, αλλά και τον τουρισμό, διευκολύνοντας τη μετακίνηση πολιτών και επισκεπτών σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο.

Τέλος, ο Επίτροπος διευκρίνισε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει τόσο από ευρωπαϊκούς πόρους όσο και από εθνικούς προϋπολογισμούς των τριών συμμετεχουσών χωρών.