Από τη στιγμή που ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ.Βαρθολομαίος κοινολόγησε τις εξελισσόμενες συζητήσεις για την επαναλειτουργεία της σιωπούσας Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, οι “καθ’υποβολήν” προκλήσεις των ακραίων μειονοτικών κύκλων ήταν, και προβλέψιμες, και αναμενόμενες.
Μετά την επίσκεψη των beslemèδων (ταϊσμένων) του προξενείου στην Άγκυρα “δια την λήψιν οδηγιών” εκδηλώθηκε η ακραία και αήθης επίθεση στο Μουφτή Κομοτηνής από τον πομάκικου γένους και χρήστη των προνομίων της Ελληνικής πολιτείας (εισαγωγή στην Ιατρική Σχολή του Α.Π.Θ. με ποσόστωση) πρόεδρο της “συμβουλευτικής επιτροπής της τουρκικής μειονότητας”.
Ας έχουν όμως κατά νού τα ενεργούμενα της οδού Ιώνων:
1-Ζουν σε μία ευνομούμενη, ανεκτική, ανοικτή, ομονοούσα και συμφιλιωμένη κοινωνία που ουδέποτε θα επιτρέψει το διχασμό και την μισαλλοδοξία να επικρατήσουν.
2-Οι Έλληνες μουσουλμάνοι απολαμβάνουν τα δικαιώματα ενός Ευρωπαϊκού κράτους δικαίου.
3-Το θεσμικό πλαίσιο ανάδειξης των μουσουλμάνων θρησκευτικών λειτουργών είναι σύγχρονο, επικαιροποιημένο και αναλλοίωτο.
4- Οι πρόνοιες του Ελληνικού Συντάγματος, των Ελληνικών νόμων, η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τα σχετικά άρθρα της συνθήκης της Λοζάνης είναι απολύτως σεβαστά.
5-Με μία αφανισμένη,στα όρια της εθνοκάθαρσης Ελληνική Μειονότητα της Κωνσταντινουπόλεως, της Ίμβρου και της Τενέδου,η Ελλάδα ουδέποτε προέβη σε άσκηση πολιτικής ίσου αποτελέσματος όπως από την ίδια τη συνθήκη είχε δικαίωμα να πράξει.
Οι Έλληνες μουσουλμάνοι απολαμβάνουν δικαιώματα και προνόμια μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής χώρας. Οι υπηρέτες του μίσους, του διχασμού και του υφέρποντος φασισμού αφήνονται στο θλιβερό μικρόκοσμό τους και στό κοινωνικό περιθώριο που οι ίδιοι επέλεξαν.
Η Μειονότητα βήμα-βήμα αναδεικνύει φωτισμένες, συγκροτημένες και αυτόφωτες πολιτικές μορφές που καταδικάζουν και αποτρέπουν την γκετοποίηση των συμπολιτών μας, τον κοινωνικό τους αποκλεισμό και την απώλεια της ιδιαίτερης ταυτότητά τους.