Σκληρές δοκιμασίες στην πίστα του Nürburgring

Η BMW M GmbH προετοιμάζεται τώρα για την αλλαγή γενιάς των θρυλικών σπορ αυτοκινήτων της.

Με δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς που πραγματοποιούνται σε συνθήκες αγωνιστικής πίστας, η διαδικασία εξέλιξης των νέων BMW M3 Sedan και M4 μπαίνει στην τελική φάση. Με σημαντική αύξηση των επιδόσεων έναντι των προηγούμενων μοντέλων και ρύθμιση ανάρτησης τύπου ‘Μ’, οι νέοι εν σειρά 6κύλινδροι κινητήρες ανεβάζουν τον πήχη  της κατηγορίας. Ρηξικέλευθες καινοτομίες στα συστήματα κίνησης, ανάρτησης, ελατηρίων, αμορτισέρ και πέδησης απαιτούν σχολαστικές δοκιμές σε δημόσιους δρόμους και στα κέντρα δοκιμών του Group στο Miramas, Νότια Γαλλία, στη Σουηδική πόλη Arjeplog, αλλά και σε αρκετές διαφορετικές αγωνιστικές πίστες.

Κατά παράδοση, το Nordschleife της πίστας του Nürburgring παρέχει το μέτρο σύγκρισης για την τέλεια αλληλεπίδραση μεταξύ τεχνολογίας κίνησης και ανάρτησης σε όλες τις συνθήκες. Ωστόσο, επειδή τα χαρακτηριστικά επιδόσεων ενός μοντέλου BMW M πρέπει να είναι πειστικά όχι μόνον εκεί αλλά και σε όλες τις αγωνιστικές πίστες, οι μηχανικοί δοκιμών πάντα επεκτείνουν το πρόγραμμα δοκιμών για να συμπεριλάβουν και άλλα σιρκουί όπως τώρα με τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της M3 Sedan και της M4 Coupé στην πίστα του Sachsenring.

Μερικούς μήνες πριν την παγκόσμια πρεμιέρα τους περί τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020, οι δυνατότητες των νέων BMW M είναι ήδη απόλυτα αντιληπτές. Ευελιξία, δυναμικές επιδόσεις και ακρίβεια ελέγχου ακόμα και σε ακραίες σπορ συνθήκες, χαρακτηρίζουν την οδική συμπεριφορά τους. Η ισορροπία μεταξύ υψηλών επιδόσεων και καθημερινής χρηστικότητας, τυπικό γνώρισμα μιας BMW Μ φτάνει σε νέα επίπεδα.

Οι νέες M3 Sedan και M4 Coupé προσφέρονται σε δύο εκδόσεις ισχύος: Εκτός από την έκδοση 480 hp με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, διατίθεται επίσης ένα μοντέλο Competition με 510 hp και 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic.

Συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα, οι 6κύλινδροι εν σειρά κινητήρες των νέων σπορ μοντέλων αποδίδουν ισχύ αυξημένη κατά 49 και 60 hp (μοντέλα Competition) και μέγιστη ροπή έως 650 Nm. Επιπλέον, χάρη στην τεχνολογία M TwinPower Turbo και την υψηλόστροφη φιλοσοφία, ο κινητήρας εντυπωσιάζει με τις αγωνιστικού τύπου επιδόσεις του. Προσφέρει άμεση απόκριση σε όλο το εύρος στροφών, ενώ χρησιμοποιείται και στην M4 GT3, η οποία θα γίνει το νέο κορυφαίο μοντέλο της μάρκας για συμμετοχή σε αγώνες πελατών (customer racing) από τη σεζόν του 2022.

Με ένα άκρως σχολαστικό πρόγραμμα δοκιμών, οι μηχανικοί εξέλιξης φροντίζουν τώρα τα χαρακτηριστικά ανάρτησης M να εναρμονίζονται με τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του κινητήρα, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι νέες μεσαίες BMW M, κατατάσσονται στην πρώτη γραμμή εκκίνησης στην κατηγορία τους.

Η ευθεία μήκους 3.670 m περίπου της θρυλικής Sachsenring, που είναι γνωστή ως η παραδοσιακή έδρα του πρωταθλήματος DTM (German Touring Car Masters) προσφέρει επίσης τις ιδανικές προϋποθέσεις για το σκοπό αυτό.

Με ένα προφίλ υψηλού βαθμού δυσκολίας, στροφές φουρκέτες, μεγάλες ευθείες και μία μεγάλη κατηφόρα πριν τη στροφή Queckenberg, υπάρχει η δυνατότητα μετά από κάθε γύρο να επιτυγχάνεται στοχευμένη βελτιστοποίηση στις διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις των νέων μοντέλων.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags

BMW

ΠΗΓΗ: