O Μπόρις Τζόνσον αρνήθηκε την ύπαρξη κρίσης και απέδωσε τα προβλήματα της τροφοδοσίας στο “άγχος και στην καταπόνηση της οικονομίας που θα περίμενε κανείς έπειτα από ένα γιγάντιο ξύπνημα” μετά τον Covid.
Καθώς οι ελλείψεις σε προϊόντα και εργατικό δυναμικό “απειλούν” τον παραδοσιακό εορτασμό των Χριστουγέννων πολλοί Τόρις πέρασαν στην “αντεπίθεση” κατηγορώντας τους εμπόρους για την έλλειψη τροφίμων και καυσίμων.
Στο συνέδριο του Συντηρητικού Κόμματος στο Μάντσεστερ, μια σειρά υπουργών επέκριναν τις εταιρείες για την αποτυχία να προετοιμαστούν για το Brexit.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός επαναλαμβάνει σε κάθε ερώτηση, ότι η εργοδοσία θα πρέπει να αλλάξει τρόπους και να σταματήσει να βασίζεται σε χαμηλόμισθους ανειδίκευτους εργάτες από το εξωτερικό.
Η κυβέρνηση επιμένει ότι η βιομηχανία πρέπει να επωμιστεί την ευθύνη για τις ελλείψεις βενζίνης και τροφίμων και να συνέλθει από την “μέθη της φτηνής εργασίας”.
Στο μεταξύ οι ουρές στα πρατήρια είναι ακόμη η συνήθης εικόνα στο Λονδίνο και τα νοτιοανατολικά της χώρας, αν και ο στρατός βοηθά στην τροφοδοσία, από την Δευτέρα.
Όμως οι καταναλωτές βλέπουν το κόστος της βενζίνης να αυξάνεται σταθερά.
Οι τιμές στα πρατήρια καυσίμων αυξήθηκαν κατά 0,91 πένες ανά λίτρο στις 136,10 πένες στις 4 Οκτωβρίου, το υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη από το Υπουργείο Επιχειρηματικότητας, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής.
Η τιμή του ντίζελ ανέβηκε 1,25 πένες σε σύγκριση με τις 27 Σεπτεμβρίου στις 139,20 πένες.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων απειλεί να προκαλέσει άνοδο στον πληθωρισμό, για τον οποίο η Τράπεζα της Αγγλίας αναμένει να ξεπεράσει το 4% μέχρι το τέλος του έτους – υπερδιπλάσιο ποσοστό από τις αρχικές προβλέψεις της.