Του Γιώργου Ξ. Πρωτόπαπα
Διεθνολόγου
Η νέα αυστηρή καραντίνα που επιβλήθηκε στον Εχίνο Ξάνθης, από τις αρμόδιες κρατικές αρχές εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού, έχει άμεσες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στον τοπικό πληθυσμό, σε μια περίοδο που το γενικό lockdown που είχε επιβληθεί μέχρι και το τέλος Μαρτίου, επηρέασε αρνητικά σε πανελλήνιο επίπεδο επιχειρήσεις και εργαζόμενους.
Το διακύβευμα της αυστηρής καραντίνας παραπέμπει στο να μην εγκαταλείψει η κυβέρνηση τους πομάκους κατοίκους του Εχίνου στην τύχη τους, να τους στηρίξει οικονομικά και κοινωνικά, ώστε να μη δημιουργηθούν λανθασμένες εντυπώσεις για στοχοποίηση μιας τοπικής κοινωνίας.
Άλλωστε η κυβέρνηση της Άγκυρας καραδοκεί για να εκμεταλλευτεί οτιδήποτε της δώσει την ευκαιρία, να προωθήσει την προπαγάνδα της περί “τουρκικής μειονότητας” της Θράκης.
Να επισημάνουμε ότι το 70% των κατοίκων του Εχίνου απασχολούνται σε οικοδομικές εργασίας, είναι μικροπωλητές και η επιβολή της καραντίνας αναμφίβολα θα έχει άμεσες επίπτωση στις συνθήκες της καθημερινής τους διαβίωσης, καθώς πρέπει να ζήσουν τις οικογένειες τους.
Η κυβέρνηση οφείλει να σταθεί στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας προσφέροντας προγράμματα οικονομικής αρωγής καθώς και ψυχολογικής υποστήριξης, ώστε οι κάτοικοι του Εχίνου να νιώσουν ότι δεν είναι μόνοι τους , αλλά και να κατανοήσουν ότι τα μέτρα για την προστασία τους απέναντι στον Covid -19 επιβάλλονται.
Η Θράκη είναι μια περιοχή ιδιαίτερα σημαντική για την Ελλάδα, που δεν επιτρέπει εκπτώσεις από την κυβέρνηση, καθώς μια αδράνεια των ελληνικής πολιτείας, θα την εκμεταλλευτεί η Άγκυρα μέσω του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής.
Άλλωστε, ο Ταγίπ Ερντογάν έχει εγκαινιάσει τη «διπλωματία κορονοϊού» για να αναδείξει σε διεθνές επίπεδο το “ανθρωπιστικό προφίλ” της Τουρκίας και ταυτόχρονα να ενισχύσει τη δική του δημοτικότητα στο εσωτερικό.
Η Τουρκία διεισδύει στην ελληνική μουσουλμανική μειονότητα, με ένα νέο συνδυαστικό μοντέλο με βασικούς παραμέτρους το πολιτικό ισλάμ, το φιλανθρωπικό ισλάμ και την ισλαμική οικονομία, στο πλαίσιο της δημιουργίας παράλληλων δομών.
Ο ψευδομουφτής Αχμέτ Μετέ, από την πρώτη στιγμή εκμεταλλεύτηκε την αύξηση των κρουσμάτων στα ελληνικά πομακοχώρια Ξάνθης και Ροδόπης επιδιώκοντας, να υπονομεύσει τις κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Ο Αχμέτ Μετέ, δεν έμεινες άπραγος καθώς αυτός και οι ακολουθοί του, κατηγόρησαν τους γιατρούς της περιοχής και το υγειονομικό προσωπικό ως “εχθρούς του θεού” ενώ ο ίδιος σε ανακοίνωσή του κατηγορεί την ελληνική πολιτεία ότι “στοχοποιεί την μειονότητα”.