Και ενώ η Ελλάδα, τη δεκαετία του 1990 είχε πετύχει να καθιερωθεί ως διεθνής οδικός άξονας μεταφορών – με χαρακτηρισμό “διευρωπαϊκό δίκτυο” – η Εγνατία Οδός, δυστυχώς οι Βαλκάνιοι Εταίροι μας και μη, συμφώνησαν να ενεργοποιηθεί ο “Διάδρομος 8” που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα μέσω Μπουργκάζ με την Ιταλία μέσω Σκοπίων και Αλβανίας, παρακάμπτοντας την Ελλάδα σε απόλυτο βαθμό.
Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι δημιουργείται μία “παρα-Εγνατία”, η οποία είχε αρχικώς σχεδιαστεί απο την Τουρκία και είχε δοθεί προς υλοποίηση στα κράτη που ατή επηρεάζει άμεσα – όπως η Αλβανία επι παραδείγματι – βάζοντας την Ελληνική Διεθνή Οδική Αρτηρία σε δεύτερο πλάνο, τόσο των εμπορικών όσο και των τουριστικών μεταφορών.
Επιτυχία των Σκοπίων;
Η κυβέρνηση των Σκοπίων, εξουσιοδότησε τον υπουργό Μεταφορών Μπλαγκόι Μποτσβάρσκι, να υπογράψει τη συμφωνία μεταξύ των Σκοπίων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους ενδεικτικούς χάρτες του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών στη ΔΒΜ, αναφέρει το Σκοπιανό Πρακτορείο Ειδήσεων “MIA”.
Με την υπογραφή, ο Διάδρομος 8 γίνεται μέρος του χάρτη των κύριων συγκοινωνιακών έργων στα Δυτικά Βαλκάνια, τα οποία θα επεκτείνουν τα διευρωπαϊκά μεταφορικά δίκτυα. Αυτό κατέστη δυνατό αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση αποδέχθηκε το αίτημα της Βουλγαρίας, της Δημοκρατίας ττων Σκοπίων, της Ιταλίας και της Αλβανίας για την ένταξη του Διαδρόμου 8 στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της σύνδεσης τόσο για την περιοχή όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε συνάντηση στο Μαυροβούνιο, τον Μάιο, το έγγραφο για τον Διάδρομο 8 θα υπογραφεί παρουσία των υπουργών Μεταφορών των κρατών της περιοχής.