Μέτρα για την τόνωση των περιοχών που δοκιμάστηκαν σκληρά από τις πυρκαγιές και τις πλημμύρες σχεδιάζουν τα υπουργεία Παιδείας και Τουρισμού.
Ειδικότερα για τον Έβρο, σε συνάντηση της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη με τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Γιάννη Ζαμπούκη, συζητήθηκε η δυνατότητα να καθιερωθούν επιδοτούμενες σχολικές εκδρομές στον Έβρο είτε οδικώς από τη Βόρειο Ελλάδα είτε αεροπορικώς από την υπόλοιπη ηπειρωτική και νησιωτική χώρα.
Μέσα από αυτές τις εκδρομές οι μαθητές θα έχουν τη ευκαιρία να γνωρίσουν τις ομορφιές της ευρύτερης περιοχής και να συνεχιστεί η υψηλή επισκεψιμότητα των σχολείων σε μία περίοδο που υπάρχει τουριστική ύφεση, όπως είναι ο χειμώνας και η άνοιξη.
Παράλληλα θα μπορούσε να δοθεί στις εκδρομές αυτές εκπαιδευτικός χαρακτήρας με στόχο οι χιλιάδες μαθητές που θα ταξιδέψουν και θα γνωρίσουν την περιοχή του Έβρου να έρθουν σε άμεση επαφή με το φυσικό τοπίο, τους ημιορεινούς όγκους της Κίρκης, του Άβαντα, την Τραϊανούπολη και το δάσος της Δαδιάς και να προχωρήσουν ανά σχολείο σε δράσεις δενδροφύτευσης κατόπιν υποδείξεως του Δασαρχείου και σε στενή συνεργασία με τους κατά τόπους δήμους.
«Υιοθεσία» οικοσυστημάτων από σχολεία
Με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες σχετικά με την πρόληψη πλημμυρών και δασικών πυρκαγιών, αλλά και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος, στις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών και την κλιματική αλλαγή, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχωρά στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Τα σχολεία «υιοθετούν» χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας». Έτσι, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν τόπο, να μάθουν τις ανάγκες του, τις παρεμβάσεις βελτίωσης που χρειάζεται ώστε να τον προστατεύσουν και με τον τρόπο αυτό θα συνεισφέρουν στην ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας. Όπως είπε και η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου:
«Η περιβαλλοντική παιδεία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την διάσωση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι’ αυτό και επενδύουμε στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών. Γιατί μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν μια θετική στάση ζωής απέναντι στο περιβάλλον. Δυστυχώς, πρόσφατα, τόσο με τις δασικές πυρκαγιές, όσο και με τις πλημμύρες, γίναμε μάρτυρες φυσικών καταστροφών με τραγικές επιπτώσεις για το φυσικό περιβάλλον και την κοινωνία μας. Είναι λοιπόν, επιτακτική ανάγκη περισσότερο από ποτέ, να είμαστε ευαισθητοποιημένοι απέναντι στο περιβάλλον και να μαθαίνουμε στα παιδιά μας πώς να το προστατεύουν. Να φροντίσουμε ώστε να κατανοήσουν την αξία της πρόληψης από φυσικές καταστροφές και το κόστος της κλιματικής αλλαγής. Γιατί όσο καλλιεργούμε την περιβαλλοντική συνείδηση στα παιδιά μας, τόσο θα βελτιώσουμε τις συνθήκες ζωής όλων μας».
Τα σχολεία, στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών πρακτικών, δύνανται να αναρτούν τα περιεχόμενα των προγραμμάτων τους, τις συνεργασίες τους και τις μαθητικές δημιουργίες στην ιστοσελίδα του σχολείου τους και να τις προβάλλουν στην ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. που έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό. Επίσης, στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα βρίσκεται η τεκμηρίωση αναγκαιότητας της υιοθέτησης της προσέγγισης βασισμένης στον τόπο.