Χθες και Σημερα
Το Hotel digital marketing έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των γρήγορων ρυθμών εξέλιξης της τεχνολογίας και στόχος του είναι οι κρατήσεις καταλυμάτων. Με αρτιότερο τρόπο, λιγότερο χρόνο και εξοικονόμηση χρημάτων εφαρμόζοντας τις ασφαλέστερες μεθόδους.
Με μία λέξη το Hotel Digital Marketing: Κρατήσεις! . Σε αυτές αποσκοπούν οι ξενοδοχειακές μονάδες ανεξαρτήτου μεγέθους και φροντίζουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εν δυνάμει πελατών. Μάλιστα μέσα από έρευνα απεφάνθη ότι το 50% των κρατήσεων γίνεται πλέον διαδικτυακά.
Είναι γνωστό ότι παλαιότερα οι κρατήσεις γινόταν μέσω τηλεφώνου ή κατευθείαν στο ίδιο το κατάλυμα. Αυτό ήταν πιο χρονοβόρο και μη εξυπηρετικό για τον πελάτη. Οι εποχές όμως άλλαξαν και -εν αντιθέσει- με το σήμερα οι κρατήσεις γίνονται μέσω internet είτε στην ιστοσελίδα του ίδιου του ξενοδοχείου είτε μέσω τρίτων καναλιών υποστήριξης όπως λόγου χάριν η booking.com. Πέρα από τον ιστότοπο, ο εκάστοτε πελάτης έχει τη δυνατότητα να ψάξει και στα social media το ξενοδοχείο της αρεσκείας του εφόσον έχει διαδικτυακή παρουσία.
Σε αυτά ο πελάτης καταφθάνει σε αυτή την αναζήτηση με δύο τρόπους. Ο ένας είναι επί πληρωμή (online advertising) όπως email ads και ο αμέσως επόμενος -χωρίς κόστος- είναι η απήχηση από στόμα σε στόμα μέσω άσκησης κριτικής από την ίδια την εμπειρία των πελατών. Για αυτό το Word of Μouth είναι η πιο αποδοτική διαφήμιση η οποία φέρει πιστότητα και εμπιστοσύνη.
Δημόσιες σχέσεις και στο διαδίκτυο
Το Online Public Relations στο digital marketing ήρθε και διαφοροποιήθηκε με το παραδοσιακό PR όχι στις τεχνικές που ακολουθεί αλλά στη μεταφορά των δημοσίων σχέσεων με κύριο πυλώνα τον χώρο του διαδικτύου και τη μεγαλύτερη απήχηση αυτών στο ευρύτερο κοινό που μας ενδιαφέρει.
Όπως όλα, έτσι και το online PR ακολουθεί μία στρατηγική. Τα blog είναι ένας από αυτούς τους τομείς. Βασικό μέλημα είναι να δημιουργούνται άρθρα τα οποία απευθύνονται στο ξενοδοχείο. Το άρθρο αυτό παρέχει 24ωρη πληροφόρηση στους χρήστες. Αναδεικνύουν τη μοναδικότητα του και αυτό φέρει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσο περισσότερο ενδιαφέρον είναι το περιεχόμενο που διαθέτει, αυτόματα έχει καλύτερο αποτέλεσμα στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης των χρηστών. Παράλληλα με τα blog εξίσου σημαντική είναι και οι bloggers. Μετά από έρευνα σε κάθε προφίλ ξεχωριστά και προσεκτικά θα βοηθήσει την αξιολόγησή τους. Bloggers που ταιριάζουν στο ύφος και το στυλ του ξενοδοχείου σας μπορούν να ωφελήσουν την επιχείρησή σας επηρεάζοντας τόσο το κοινό να έρθει σε σας.
Φυσικά , social media και PR δεν θα μπορούσαν να μη σχετίζονται. Tα social media πλέον είναι η καλύτερη διαφήμιση οι χρήστες περνάνε πολύτιμο χρόνο σε αυτά και είναι ευκαιρία των ξενοδόχων να τα εκμεταλλευτούν και να τα αξιοποιήσουν σωστά με προσεγμένες φωτογραφίες, δημοσιεύσεις των εμπειριών της διαμονής των επισκεπτών και οτιδήποτε άλλο διασκεδαστικό ή αλληλεπιδράσιμο προς τον χρήστη έτσι γίνεται το καλύτερο online PR. Όσον αφορά την αλληλεπίδραση πρέπει να τονίσουμε πόσο σημαντική και χρήσιμη είναι ώστε να αναπτυχθεί μία σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού ανάμεσα σε χρήστη επιχείρηση η παροχή βοήθειας στους online χρήστες γίνεται μέσω πλατφορμών όπως το quora.com όπου υποβάλλουν ερωτήματα τους και λαμβάνουν απαντήσεις πράττοντας τα παραπάνω ενισχύει με αυτόματα την εικόνα του ξενοδοχείου.
Τα οφέλη των online PR σε σύνοψη
Διαμόρφωση εικόνας του ξενοδοχείου σύμφωνα με τις επιθυμίες σας. Αντίληψη τυχόν προβλημάτων που υπάρχουν σχετικά με τη λειτουργία της επιχείρησης και προσχωρήσει σε απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση αυτών καθώς και άμεση αντιμετώπιση παραπόνων των επισκεπτών. Τέλος συμβάλλει στην ενημέρωση του ευρύτερου κοινού σχετικά με τις διάφορες ενέργειες και δραστηριότητες που αφορούν το ξενοδοχείο σας θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών.
Πώς θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών η online παρουσία?
Παρέχει μία άμεση εμπιστοσύνη και πιστότητα. Είναι απαραίτητο για μία ξενοδοχειακή μονάδα να ανανεώνει το περιεχόμενο του site της και να απαντάει στις κριτικές που την αφορούν. Καταλήγουμε ότι το ξενοδοχείο είναι αναγκαίο να έχει “πρόσωπο” στο διαδίκτυο έτσι ώστε να πετύχει να δώσει μία καλή εντύπωση και να μείνει στη μνήμη των πελατών. Χρειάζεται λοιπόν μία online επιτυχημένη στρατηγική.
Μία χρήσιμη και αποτελεσματική μέθοδος είναι το trailer της δικιάς σας ταινίας- επιχείρησης.
Σκοπός του βίντεο εκτός από τα κέρδη που θα εισπράξει έπειτα από τους πελάτες -εάν έχει σωστή απήχηση- είναι να διασκεδάσει να πληροφορήσει και να προκαλέσει τους μελλοντικούς επισκέπτες να συμμετέχουν. Ένα σωστά διαμορφωμένο βίντεο τραβάει την προσοχή του επισκέπτη και του δίνει έναυσμα να το αναζητήσει. Πως η ιδέα γίνεται πράξη;
Ένας δυνατός τίτλος, πραγματικά πλάνα χωρίς περιττά στοιχεία, σύντομης χρονικής διάρκειας που να περιγράφουν μία ιστορία η οποία στοχεύει στο Target group με συνοδεία του σωστού soundtrack είναι αρκετά για την τέλεια παρουσίαση του ξενοδοχείου Με λίγα λόγια ο επισκέπτης αναζητά την απλότητα με το σωστό design. Μην ξεχνάτε οι κριτικές που θα λάβετε δρουν σαν απόδειξη. Όσο πιο πετυχημένο το βίντεο άλλο τόσο και οι κριτικές.
Θέλεις να γίνεις καλύτερος στον κλαδο σου?
Για να επιτευχθεί το σωστό Hotel digital marketing χρειάζεται σωστή εκπαίδευση. Υπάρχουν σεμινάρια όπως αυτά που διεξάγει η Google online τα οποία είναι δωρεάν και παρέχουν πιστοποίηση γνώσεων. Παράλληλα η Google ταξιδεύει σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ οργανώνοντας live σεμινάρια στους φοιτητές. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν επαγγελματικά agencies τα οποία αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου την ξενοδοχειακή μονάδα επί πληρωμή τέτοια είναι το itrust, το too.gr και άλλα παρόμοια.