Στον εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών οδηγήθηκε ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή έργων Τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από 9 χρόνια.
Επομενο βήμα ο ανακριτής, ενώπιον του οποίου θα οδηγηθεί, από όπου όμως έχει δικαίωμα να ζητήσει προθεσμία για να ετοιμάσει την απολογία του. Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία , τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.
Ο 49χρονος αναμένεται να ζητήσει και να λάβει προθεσμία για να προετοιμάσει την απολογία του.
Τι υποστήριξε ο κατηγορούμενος
Ο 49χρονος κατά τη διάρκεια της προανακριτικής του απολογίας ανέφερε ότι σχεδίαζε για έξι περίπου μήνες της κλοπή, ενώ είπε ότι προχώρησε στη συγκεκριμένη ενέργεια εξαιτίας του πάθους του για την τέχνη. Ισχυρίστηκε ότι τυχαία απέσπασε από την Εθνική Πινακοθήκη τον πίνακα του Πικάσο και των άλλων δημιουργών, ενώ όπως τόνισε σε καμία περίπτωση δεν σκόπευε να τους πουλήσει.
Οι αναφορές του όμως δεν έχουν πείσει τους αστυνομικούς, οι οποίοι αν και κατάφεραν να περάσουν χειροπέδες στον άνθρωπο που πραγματοποίησε την «κλοπή του αιώνα», δεν φαίνεται να σταματούν τις έρευνες τους για την υπόθεση. Κι αυτό γιατί θεωρούν αρχικά ότι το σκίτσο του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo), το οποίο ήταν και το πιο… άγνωστο από τα τρία έργα δεν έχει καταστραφεί, αλλά έχει πουληθεί ή παραμένει κάπου κρυμμένο.
Όσον αφορά τώρα στον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο αλλά και του Μοντριάν, ο 49χρονος σύμφωνα με τους αστυνομικούς ήθελε να τους διαθέσει έναντι μεγάλου ποσού σε συλλέκτες του εξωτερικού. Άλλωστε το γεγονός ότι τους κράτησε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν αποδεικνύει το πάθος του για την τέχνη, άλλα τη διεθνή πρακτική των κυκλωμάτων που δραστηριοποιούνται στις αγοροπωλησίες κλεμμένων πινάκων μεγάλων ζωγράφων.
Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα τα έργα φυλάσσονται σε αποθήκες της Ελβετίας και εμφανίζονται την κατάλληλη στιγμή. Και πότε είναι αυτή; Συνήθως όταν βρεθεί ένας Άραβας κροίσος ή κάποιος πλούσιος συλλέκτης, ο οποίος δεν σκοπεύει στην επένδυση αλλά στην διεύρυνση των προσωπικών του πολύτιμων αποκτημάτων.